Новая немецкая медицина. Советы от немецкая медицина. Клиника немецкой семейной медицины. Почему в израиле хорошая медицина. Главные новости медицины израиля. Медицина в израиле отзывы. Аденома простаты лечение. Быстрое народное лечение аденомы простаты. Аденома простаты и простатит. Легкий способ перестать курить. Как перестать курить уже сегодня. Как перестать хотеть курить. Уход за кожей лица. Качественный уход за кожей летом. Домашний уход за кожей. Боли на ранних сроках беременности. Быстрое лечение на ранних сроках беременности. Ощущения на ранних сроках беременности. Воспаленные гланды лечение. Чем лечить воспаленные гланды дома. Воспаленные гланды симптомы. Прыщи на лице как избавиться. Как навсегда избавиться от прыщей с лица. Прыщи на подбородке как избавиться.
Головна
Новини
Новини Володарщини
Інші новини
Виступи. Інтерв’ю. Привітання
Військова служба за контрактом у Збройних Силах України
Центр допомоги учасникам АТО
Склад
Розпорядження
Положення
Юридична допомога учасникам АТО та їх сім’ям
ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ ВЛАДИ
Концепція реформування місцевого самоврядування
Обговорення
Інформація
Доступ до публічної інформації
Звернення громадян
Економіка
Інвестиційно-привабливі об'єкти
Соціально-економічний розвиток
Закупівлі
Оголошення
Громадянське суспільство
Політичні партії
Програма співпраці
Громадські організації
Політично-консультативна рада
Громадська рада
Громадське обговорення
Центр надання адміністративних послуг
Графік роботи
Контакти
Новини
Нормативно-правова база
Перелік послуг
Регуляторна політика
Планування регуляторної діяльності
Оприлюднення проектів регуляторних актів
Відстеження результативності
Здійснення регуляторної діяльності
Державна служба
Е-декларування
Конкурс "Кращий державний службовець"
Оголошення
Відділ державної реєстрації інформує
Запобігання проявам корупції
ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО КОРУПЦІЮ
Інформація
Житлово-комунальне господарство
Сектор містобудування та архітектури
Реєстр містобудівних умов та обмежень
Інформація
Фінансове управління
Сфера земельних відносин
Сільське господарство
Управління соціального захисту населення
Цивільний захист та безпека життєдіяльності
Відділ культури
Служба у справах дітей та сім'ї
Молодь і спорт
Освіта
Володарське відділення поліції
Прийом громадян
Інформація
Управління Пенсійного фонду
Керівництво
Структура
Графіки прийому
Зворотній зв'язок
Страхувальникам
Пенсіонерам
Добровільна участь
Новини
Застрахованим особам
Запобігання проявам корупції
Доступ до публічної інформації
Питання-відповідь
ОЧИЩЕННЯ ВЛАДИ
Інформує Казначейство
Податкова служба
Управління юстиції
РАЦС
Юридичні консультації
ДВС
Методичні рекомендації
Державна реєстрація НПА
Володарське бюро правової допомоги
Охорона здоров'я
Моє село - краплиночка на карті
Служба 101. Володарський РС ДСНС
ЦЕНТР ПРОБАЦІЇ
Уповноважені органи з питань пробації
Інформація
Центр зайнятості
Регіональний сервісний центр МВС
Взаємодія з правоохоронними органами
Протидія домашньому насильству

Авторизація



Новини Фонду соціального страхування
Понеділок, 08 липня 2019, 11:19

Серед причин зростання кількості лікарняних: збільшення захворюваності та порушення у видачі лікарняних

Фонд соціального страхування України протягом 2018 року надав матеріальне забезпечення більше, ніж 2,5 млн застрахованих осіб. Витрати на виплату допомоги по тимчасовій непрацездатності у порівнянні з 2017 роком збільшились на 1 679,4 млн грн, або на 27,7 відсотка. При цьому, загальна кількість днів тимчасової непрацездатності порівняно з 2017 роком збільшилась на 5,7 % і становить 37 759 242 дні. Про це інформує пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Нагадаємо, Фонд соціального страхування України фінансує надання допомоги по тимчасовій втраті працездатності всім застрахованим (працевлаштованим) особам, починаючи з шостого дня лікарняного й до моменту одужання або встановлення інвалідності. Розмір допомоги залежить від тривалості страхового стажу та складає від 50% (стаж до 3-х років) до 100% (стаж понад 8 років) середньоденної заробітної плати.

Серед найбільш вагомих причин росту загального числа днів тимчасової непрацездатності можна виділити:

1. Збільшення рівня захворюваності працюючого населення. У переважній більшості областей України зареєстровано зростання рівня сезонних захворювань на грип та ГРВІ, зростання рівня захворюваності на серцево-судинні, онкологічні, цереброваскулярні захворювання, травми, туберкульоз, спалахи кору.

2. Збільшення кількості хворих, які направлені на відновлювальне лікування в реабілітаційні відділення санаторно-курортних закладів.

3. Збільшення кількості страхувальників, застрахованих осіб та категорій осіб, яким надається допомога по тимчасовій непрацездатності (працюють за цивільно-правовими угодами, працівники фермерських господарств та ФОП). Зокрема, станом на сьогодні право на отримання допомог, страхових виплат, медичних і соціальних послуг за рахунок коштів Фонду у разі настання страхових випадків мають 12,7 млн осіб. За останні два роки кількість застрахованих осіб зросла на 2,3 млн.

4. Недостатній контроль за станом експертизи тимчасової непрацездатності в закладах охорони здоров’я. За результатами перевірок фахівцями Фонду виявлено недоліки та упущення в організації та якості експертизи тимчасової непрацездатності в закладах охорони здоров’я і, як наслідок, наявність порушень у видачі (продовженні) листків непрацездатності, в тому числі необґрунтовану їх видачу (продовження).

Так, під час проведення перевірок закладів охорони здоров’я у 2018 році виявлено, що 6 395 листків непрацездатності видано з порушеннями порядку видачі листків непрацездатності, що становить 3,6% від листків непрацездатності, які проаналізовані під час перевірок у закладах охорони здоров’я, у тому числі 2 789 – необґрунтовано виданих та продовжених (1,6% від усіх перевірених листків непрацездатності в закладах охорони здоров’я).

5. Збільшення кількості приватних закладів охорони здоров’я та лікарів, що провадять медичну практику як фізичні особи-підприємці, яким надано право видачі листків непрацездатності.


Охорона праці при дії високих температур у літній період
Фонд соціального страхування України звертається до керівників підприємств та організацій з проханням вжити усіх необхідних заходів із попередження нещасних випадків під час виконання робіт при дії високих температур повітря. Про це повідомляє пресслужба Фонду соціального страхування України. 
Спека у літній період негативно впливає на стан здоров’я людини при виконанні трудових та посадових обов’язків. Перегрівання на робочому місці (головний біль, нудота, втома, млявість, сонливість тощо) збільшує ризик настання нещасного випадку. Саме тому керівникам робіт в умовах підвищення температури повітря необхідно ретельніше планувати виробничі завдання для кожного працівника, обов’язково забезпечити належний контроль за дотриманням вимог законодавства щодо створення безпечних умов праці під час виконання робіт при дії високих температур навколишнього середовища, а саме:

• перевірити забезпечення (забезпечити) працівників спеціальним одягом відповідних розмірів (у т. ч. головними уборами – бажано з натуральних тканин), здійснювати контроль за їх використанням;

• обмежити допуск до роботи в умовах підвищеної температури осіб молодше 25 і старше 40 років;

• не допускати до роботи працівників у хворобливому або втомленому стані;

• доукомплектувати медичні аптечки та забезпечити ними робочі місця;

• провести позапланові інструктажі з працівниками щодо дотримання вимог безпечного ведення робіт та надання долікарської допомоги у разі сонячного та теплового удару;

• за можливості не проводити роботи на відкритому повітрі при температурі повітря вище 37°С; 

• скласти розклад роботи так, щоб працівники регулярно відпочивали в охолоджуваних приміщеннях або у тіні. При виконанні важких робіт збільшувати перерви, регулювати графік роботи, зміщуючи час роботи у більш прохолодний період доби, додати кількість технологічних перерв;

• зменшити фізичне навантаження працівників, за можливості механізувати виробничий процес або залучати додаткових робітників;

• забезпечити працівників на робочих місцях охолодженою питною водою, вітамінізованими напоями (разом із потом з організму людини виводяться солі та мікроелементи, тому слід дотримуватися питного режиму – пити часто і невеликими порціями);

• проводити медичні огляди на початку робочої зміни працівників, які виконують роботи, що віднесені до робіт із підвищеною небезпекою;

• проводити постійний моніторинг погодних умов і при їх погіршенні негайно вживати відповідних заходів для поліпшення умов праці працюючих на відкритому повітрі.

Згідно із підпунктом 8 пункту 3 розділу 4 «Правил охорони праці у сільськогосподарському виробництві», затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 29.08.2018 № 1240, відпочинок працівників у полі дозволено тільки у спеціально відведених місцях, які обладнуються добре помітними віхами вдень і освітленими ліхтарями в темний період доби. Не дозволено відпочивати під машинами, в кабіні машини під час роботи двигуна, серед поля, у копицях тощо.

Місця відпочинку рекомендовано облаштувати ємностями з питною водою та спеціальними навісами для захисту від сонця.

При отриманні теплового або сонячного удару слід вчасно і правильно надати долікарську допомогу.

Тепловий удар – це перегрів організму, пов'язаний із високою температурою, підвищеною вологістю повітря, дуже теплим одягом. Ознаки: шкіра обличчя червоніє, слизові оболонки стають сухими, настає різка слабкість, погіршується дихання, слабшає пульс.

Сонячний удар – прямий вплив на тіло людини сонячного проміння. Ознаки: загальна слабкість, головний біль, нудота, блювота, іноді втрата свідомості.

Долікарська допомога: розстібнути одяг, покласти людину в тіні з трохи піднятими ногами, на голову і ділянку серця покласти холодний компрес, дати склянку холодного напою, краще чаю. При порушенні дихання – зробити штучне дихання.

Наголошуємо, що виконання цих заходів допоможе працівникам підприємств найбільш комфортно перенести високі температури під час літньої спеки.

 

Першочергові кроки при настанні нещасного випадку на виробництві

Одразу при виявленні нещасного випадку постраждалий або свідки події повинні повідомити про цей інцидент безпосереднього керівника або іншу особу, відповідальну за охорону праці в компанії. На цьому наголошує відділ профілактики страхових випадків управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області.

Безпосередній керівник робіт чи інша уповноважена особа підприємства повинен забезпечити надання домедичної допомоги всім потерпілим та негайно повідомити роботодавцю про те, що сталося.

Від того наскільки швидко й повно будуть здійснені всі необхідні заходи, залежатиме тяжкість втрат та масштабність наслідків від нещасного випадку.

Важливо зберегти до прибуття комісії з розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку обстановку на робочому місці, машини, механізми, обладнання такими, якими вони були на момент нещасного випадку.

Увага!

Це потрібно робити лише у тих випадках, якщо ніщо не загрожує життю та здоров’ю інших працівників і зміна обстановки не призведе до більш тяжких наслідків або порушення виробничих процесів.

  

З 01 липня в Україні зріс прожитковий мінімум та пов’язані з ним страхові виплати

Як інформує пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, прожитковий мінімум для працездатних громадян тепер становить 2007 грн, для непрацездатних – 1564 грн. У зв’язку з цим зріс граничний розмір одноразової допомоги для осіб, у яких право на страхові виплати настало після 01 липня п. р.:

- потерпілому внаслідок нещасного випадку на виробництві відповідно до ступеня втрати професійної працездатності (17 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб) – 2007*17 = 34 119 грн;

- сім’ї у разі смерті потерпілого (100 розмірів прожиткового мінімуму) – 2007*100 = 200 700 грн;

- утриманцю у разі смерті потерпілого (20 розмірів прожиткового мінімуму) – 2007*20 = 40 140 грн.

Раніше ці виплати відповідно становили 32 657 грн, 192 100 грн, 38 420 грн.

Також змінився розмір компенсації потерпілому на бензин (пальне), ремонт і технічне обслуговування автомобілів – 22% прожиткового мінімуму на одну особу, яка втратила працездатність, у розрахунку на місяць, або на транспортне обслуговування – 29% прожиткового мінімуму на одну особу, яка втратила працездатність, у розрахунку на місяць, відповідно до постанови КМУ від 14.02.2007 №228.

Найпоширеніші помилки при оплаті листків непрацездатності.

Відповідальність роботодавців

Найпоширенішою помилкою при оплаті листків непрацездатності є надмірне нарахування матеріального забезпечення, у зв’язку з чим виникає переплата матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду. Про це повідомляє пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Причиною таких помилок є неправильне застосування або порушення норм Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою КМУ від 26.09.2001 № 1266, а саме: невірне визначення розрахункового періоду та/або сум заробітної плати для обчислення середньоденної заробітної плати.

Крім цього, часто допускаються такі помилки:

- надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку із захворюванням або травмою, що сталися внаслідок алкогольного сп’яніння, або дій, пов’язаних з таким сп’янінням (порушення норм ч. 1 ст. 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105 (далі – Закон № 1105);

- призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах на підставі листка непрацездатності, виданого (оформленого) з порушенням встановленого порядку (порушення норм ч. 1 ст. 31 Закону № 1105).

Найбільш поширені порушення в оформленні листків непрацездатності:

• вказують скорочену назву підприємства та не заповнюють його адресу;

• не підкреслюють слово «первинний» або «продовження»;

• не підкреслюють причину непрацездатності;

• не вказують режим (стаціонарний, амбулаторний тощо);

• виправлення в листку непрацездатності не засвідчують підписом лікаря або печаткою закладу охорони здоров`я «Для листків непрацездатності»;

• при тимчасовій непрацездатності понад 10 днів листок непрацездатності не засвідчують підписом завідувача відділення.

Відповідальність роботодавців, як страхувальників, визначена статтею 15 Закону № 1105.

Так, у разі подання недостовірних відомостей, використання роботодавцем коштів Фонду з порушенням встановленого порядку, роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати страховику заподіяну шкоду (ч. 3 ст. 15 Закону № 1105).

Згідно з ч. 5 ст. 15 Закону № 1105 роботодавець несе відповідальність за:

1) порушення порядку використання коштів Фонду, несвоєчасне або неповне їх повернення;

2) несвоєчасне подання або неподання відомостей, встановлених цим Законом;

3) подання недостовірних відомостей про використання коштів Фонду;

4) шкоду, заподіяну застрахованим особам або Фонду, внаслідок невиконання або неналежного виконання обов'язків, визначених цим Законом.

У разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно, на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу (ч. 6 ст. 15 Закону № 1105).

 

З 8 липня запрацюють нові рахунки для Фонду соціального страхування

Як повідомляє пресслужба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України, для управлінь та відділень виконавчої дирекції Фонду відкрито рахунки 3717 на балансі центрального апарату Казначейства України:

- для зарахування коштів - код банку 899998, банк отримувача Казначейство України (ЕАП);

- для проведення витрат - код банку 820172, банк отримувача Казначейство України.

Нові рахунки вводять у дію з 8 липня 2019 року.

Аби належно і своєчасно зараховувати кошти та мінімізувати нез'ясовані надходження Казначейство України просить платників, починаючи з 8 липня 2019 року, забезпечити спрямування коштів виключно на рахунки 3717, відкриті на балансі Казначейства.

Кошти, сплачені платниками на старі рахунки, не будуть зараховувати, а повертатимуть як нез'ясовані надходження.

 

Під час жнив необхідно бути обережним

На цьому наголошує начальник відділу профілактики страхових випадків управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області Олексій Савченко. За його словами, не за горами гаряча пора жнив. Природні умови вносять свої корективи в напружений графік роботи на полях. Господарники квапляться якомога швидше підготуватись до збирання урожаю зернових сільськогосподарські підприємства області. Подекуди вони вже почались, тому зростає небезпека отримання травм працівниками при роботі на зернозбиральних комбайнах, тракторах, інших технічних засобах обробітку та переробки зерна.

Безумовно, будь-яке порушення вимог правил безпеки на виробництві ставить під загрозу життя і здоров'я працівника, а своє життя та здоров'я людина повинна цінувати. Керівникам, власникам підприємств сільськогосподарського спрямування не зайве нагадати про основні організаційно-технічні заходи з охорони праці, які б звели до мінімуму можливість виникнення нещасних випадків та спричинення шкоди здоров'ю людини.

Для цього необхідно:

- за рахунок власник (роботодавця) застрахувати працівника від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;

- забезпечити працівника інструкцією з охорони праці, спецодягом та іншими засобами індивідуального захисту;

- забезпечити проходження працівниками періодичного медичного огляду, щорічного обов'язкового медичного огляду осіб віком до 21 року;

- проводити передрейсові медогляди водіїв автомобілів і трактористів-машиністів;

- забезпечити проходження працівниками щорічного спеціального навчання і перевірки знань з питань охорони праці, інструктажів з охорони праці безпосередньо на робочому місці за діючими інструкціями;

- вжити заходів щодо дотримання виробничої дисципліни, недопущення до виконання робіт осіб в стані алкогольного сп’яніння;

- своєчасно проводити державний технічний огляд транспортних засобів;

- постійно перевіряти наявність на рухомих частинах машин (карданні, ланцюгові, зубчасті, пасові передачі) огороджень захисними кожухами, що забезпечують безпеку обслуговуючого персоналу;

- місця для відпочинку працюючих слід відводити на відстані не менше 100м від місця проведення робіт (за межами хлібних масивів);

- не допускати робота зернозбиральних комбайнів на полях, схил яких не перевищує 8-9°;

- під час роботи в полі і руху по дорогах нікому, крім комбайнера, не дозволяти знаходитись на зернозбиральному комбайні;

- не дозволяти перебування людей у кузові автомобіля або тракторного причепа при заповненні їх технологічним продуктом;

- всі роботи щодо усунення технічних несправностей виконувати, дотримуючись інструкції з охорони праці при збиранні зернових культур комбайнами.

Пам'ятаймо, що гарному врожаю радіють всі, але найкраще, коли він не приносить в оселю скалічене здоров’я або втрачене життя.

 

Комісія із соціального страхування на підприємстві: повноваження та контроль

Повноваження комісій (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації регулюються Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 №1105-XIV і Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України 19.07.2018 №13.

Комісія (уповноважений) із соціального страхування - це фактично посередник між працюючою особою та Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі — Фонд).

На жаль, не всі роботодавці розуміють, що від якості роботи комісії багато залежить. Деякі роботодавці надто легковажно ставляться до питання створення (обрання) комісії (уповноваженого) із соціального страхування. У свою чергу, відсутність такої комісії (або вповноваженого) є порушенням чинного законодавства.

Обізнаність працівників щодо їх прав на отримання матеріального забезпечення та соціальних послуг за рахунок коштів Фонду соцстраху безпосередньо залежить від належного виконання обов’язків головою та членами комісії із соціального страхування.

Як утворюються комісії із соціального страхування?

Відповідно до абзацу 1 ч. 3 ст. 30 Закону №1105, рішення про призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг приймається комісією (уповноваженим) із соціального страхування, що обирається на підприємстві, в установі, організації, або фізичною особою — підприємцем, особою, яка провадить незалежну професійну діяльність. Така комісія утворюється, якщо чисельність застрахованих осіб на підприємстві — понад 15 працюючих за наймом (тобто за трудовими договорами). У разі якщо ця цифра менша, на загальних зборах працівників обирається уповноважений із соцстраху підприємства (п. 1.4 Положення про комісію).

До складу комісії із соціального страхування включаються представники від адміністрації підприємства, установи, організації та від застрахованих осіб (виборних органів первинної профспілки) або інших органів, які представляють інтереси застрахованих осіб.

На новоствореному підприємстві комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства створюється (обирається) у місячний строк після державної реєстрації підприємства (п. 1.9 Положення про комісію).

Таким чином, якщо кількість працюючих за трудовими договорами на підприємстві не перевищує 15 осіб, обирається уповноважений із соціального страхування, якщо ж перевищує 15 осіб - слід створювати комісію.

Які обов’язки та повноваження має комісія (уповноважений) із соціального страхування?

Комісія (уповноважений) із соціального страхування повинна:

  • здійснювати контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення;
  • приймати рішення про відмову в його призначенні, про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково);
  • розглядати підставу та правильність видачі листків непрацездатності й інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг;
  • проводити на підприємстві роз’яснювальну роботу та надавати працівникам консультації з питань надання матеріального забезпечення та соціальних послуг за рахунок коштів Фонду соцстраху.

Крім того, представники комісії (уповноважений) зобов’язані забезпечувати доступність інформації з питань надання матеріального забезпечення та соціальних послуг за рахунок коштів Фонду, у тому числі інформувати про наявність санаторно-курортних путівок та їх виділення кожному працівнику. Також до кола обов’язків зазначеної комісії (уповноваженого) включаються:

  • ведення обліку осіб, які часто та довго хворіють, й осіб, які отримали листки непрацездатності у зв’язку з невиробничими травмами;
  • аналіз, інформування та внесення пропозицій роботодавцеві з питань зниження рівня захворюваності.

Комісія (уповноважений) із соцстраху підзвітна роботодавцю та представнику застрахованих осіб, а її робота в установленому порядку підлягає перевірці органами Фонду соціального страхування України (п. 1.6 Положення про комісію).

Як комісія із соціального страхування здійснює контроль за правильністю видачі (подовження) листків непрацездатності?

Комісія із соціального страхування підприємства має право звертатися за потреби до робочих органів відділень Фонду соцстраху щодо перевірки обґрунтованості видачі та подовження листків непрацездатності застрахованим особам підприємства (абзац 4 п. 2.1 Положення про комісію).

Згідно з п. 6 ч. 1 ст. 9 Закону №1105, Фонд (як страховик) має право здійснювати перевірку обґрунтованості видачі та подовження листків непрацездатності застрахованим особам.

Крім того, контроль за порядком видачі листків непрацездатності закладами охорони здоров’я всіх відомств здійснюють у межах своєї компетенції МОЗ України, Фонд соціального страхування України, профспілки та їх об’єднання (п. 8.1 Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженої наказом МОЗ України від 13.11.2001 №455).

Відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону № 1105, підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, а в разі роботи за сумісництвом ― копія листка непрацездатності, засвідчена підписом керівника та печаткою за основним місцем роботи.

Якщо за результатами перевірки обґрунтованості видачі та подовження листків непрацездатності фахівцями Фонду соцстраху чи відповідальними за експертизу з тимчасової непрацездатності органів охорони здоров’я будуть зроблені висновки про порушення встановленого порядку видачі листків непрацездатності, комісія із соцстраху має право прийняти рішення про відмову в призначенні матеріального забезпечення (абз. 2 п. 2.2 та пп. 3.1.1 Положення про комісію).

Хто несе відповідальність за неправильно заповнені листки непрацездатності, прийняті до оплати?

За неправильно заповнений листок непрацездатності, який прийнятий до оплати, несе відповідальність комісія із соціального страхування, а не медичний заклад.

Як зазначалося вище, для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності єдиною та необхідною умовою, що підтверджує юридичний факт наявності права на її отримання, є належним чином оформлений листок непрацездатності, правильність заповнення якого повинна перевірити комісія із соціального страхування.

З початку року на Київщині витрати на всі види допомог склали майже чверть мільярда гривень

За оперативними даними, витрати на всі види допомоги (тимчасова непрацездатність, вагітність та пологи, поховання) по Київській області з початку 2019 року склали 248,95 млн. гривень. Про це інформує управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Київській області.

Витрати по тимчасовій непрацездатності склали 179,98 млн. грн., - 72,3% до всіх видів допомог, по вагітності та пологах – 68,2 млн. грн. - 27,4%, на поховання – 0,77 млн. грн. або 0,3%.

 

За другий квартал цього року до відділень та управління виконавчої дирекції Фонду у Київській області звернулося понад 1000 осіб

У другому кварталі 2019 року до районних (міських) відділень та управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Київській області усно та письмово звернулося 1033 особи. Із загальної кількості зареєстровано 179 письмове звернення та 854 - під час особистого прийому.

Більшість звернень стосувалася питань виплати по листах непрацездатності, допомоги по вагітності та пологах, допомоги на поховання - 460 звернень, тобто 44,5% від загальної кількості. На другому місці інші питання з якими зверталися громадяни – 190 звернень або 18,4%. На третьому місці – медичне обслуговування - 85 звернень або 8,2% від загальної кількості. За другий квартал цього року до управління надійшло дві подяки працівникам Фонду.

Із загальної кількості звернень вирішено позитивно – 397 (38,4%), роз’яснено – 635 (61,5%), відхилено -1 (0,09%). Рішення про відхилення в задоволенні вимог, викладених у зверненні, доводиться до відома громадян в письмовій формі з посиланням на закон і викладенням мотивів відмови.

У порівнянні з відповідним періодом минулого року кількість звернень зросла майже в 1,6 рази або на 382 звернення. Як і другого кварталу минулого року, найбільше громадяни зверталися з питань виплати по листах непрацездатності, допомоги по вагітності та пологах, допомоги на поховання.

З метою оперативного задоволення законних вимог заявників, адресного вирішення порушених питань громадян у робочих органах виконавчої дирекції Фонду соціального страхування у Київській області проводяться особисті прийоми потерпілих та страхувальників керівництвом управління та відділень, начальниками структурних підрозділів. Практика проведення особистих прийомів керівництвом управління та відділень допомагає більш детально дізнатися про проблемні питання, які хвилюють населення, сприяє прийняттю оперативних рішень в інтересах людей та доводить ефективність даного методу розгляду звернень громадян.

Графіки прийому громадян керівництвом виконавчої дирекції Фонду та фахівцями обласного управління розміщено на стендах інформаційних куточків з питань роботи із зверненнями громадян в усіх відокремлених підрозділах та їх представництвах. Визначено відповідальних працівників за цей напрямок роботи.

Питання щодо стану роботи зі зверненнями громадян є пріоритетними і постійно аналізуються. Начальник управління особисто контролю хід та терміни розгляду заяв, пропозицій, скарг громадян та надання повних обґрунтованих відповідей, у разі потреби здійснює зворотний зв'язок. Розгляд звернень громадян, які звернулися до управління, та ті, які були направлені за дорученням керівництва виконавчої дирекції Фонду, інших органів влади вищого рівня до управління, здійснювалися без порушень, у визначені законодавством строки.

В управлінні постійно вживаються заходи щодо оперативного, кваліфікованого та своєчасного розгляду звернень, підвищення рівня позитивного вирішення питань, що турбують громадян.

 

Допомога по догляду за хворою дитиною фінансується Фондом з першого дня

Фонд соціального страхування України компенсує застрахованим особам втрачений за період догляду за хворою дитиною або членом сім’ї заробіток, починаючи з першого дня догляду. Розмір допомоги залежить від тривалості страхового стажу і визначається на загальних підставах. Про це повідомила прес-служба виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України.

Надання допомоги з тимчасової втрати працездатності по догляду за хворою дитиною віком до 14 років здійснюється за весь період, протягом якого дитина за висновком лікаря потребує догляду, але не більше 14 календарних днів. А в разі стаціонарного лікування – за весь час перебування застрахованої особи у стаціонарі разом із хворою дитиною.

Допомога по догляду за хворим членом сім’ї виплачується не більш як за три календарні дні, а у виняткових випадках, з урахуванням тяжкості хвороби та побутових обставин, – не більш ніж за сім календарних днів.

Зазначимо, допомога по тимчасовій непрацездатності у разі хвороби або травми самої застрахованої особи фінансується Фондом, починаючи з шостого дня непрацездатності, й до відновлення здоров’я або встановлення інвалідності. Перші п’ять днів непрацездатності оплачуються роботодавцем.

Розмір допомоги по тимчасовій втраті працездатності складає від 50% середньої заробітної плати (якщо стаж не перевищує 3 років) і до 100% (якщо стаж – понад 8 років).